Man måste dö några gånger innan man kan leva

2013-03-28 23:28:00

 
Livet är inte alltid en dans på rosor eller ett liv små fluffiga molnen. Jag får ibland känslan av att livet bara går dag in och dag ut utan att man riktigt hänger med och vet vad man egentligen vill åtstadkomma med sitt liv.
Man får då försöka trösta sig med att allting tar sin tid och tillslut mognar fram. Man behöver inte alltid veta(hoppas jag) allt man vill göra här i livet, men jag tror det är viktigt att ha drömmar och visioner.
Det är också oerhört vitkigt att visa tacksamhet för allt man har även om det är lätt att alltid vilja ha mer. Något jag måste jobba med och bli bättre på!
 
Det händer dessvärre också att jag är väldigt självkritisk och det vinner man verkligen ingeting på. Varför tror man inte på sig själv och tror att det man presterar duger? Varför ska man alltid tro att andra är bättre? TÄNK OM!
 
För tillfället har jag två veckors lov vilket är mycket efterlängtat och jag passar på att åka hem till familjen och gamla vänner. Det är skönt att lämna plugget och bara njuta av livet, slappa och slippa all stress som har en tendens att infinna sig i mitt liv. Nu ska jag verkligen ta vara på dem här dagarna och vila ut för att ta tag i de två sista kurserna i årskurs 2 innan sommaren drar igång. 
 
P & K 
Kom ihåg att vänner är GULD värt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback