3 rätter and one by me

2010-07-28 23:45:36

Idag har varit en super härlig dag och kanot stod på schemat. Min familj anlände sent igårkväll från västkusten och hade haft en skön minisemester utan mig som var hemma och jobbade, men idag hade jag en helt fri dag utan några planer så vi beslutade oss efter många dagsutflykts-förslag att ge oss ut på en kanottur.


Pappa och Mamma


Min Kanot-kompis, Systern

Vi stannade till vid en ö, efter en stunds paddling där vi fick kaffe och bullar. Innan vi återvände tog vi( i alla fall jag och Malin) ett dopp i sjön, riktigt skönt !

På hemvägen bestämde vi oss för att laga en tre rätter middag, Mamma och Malin hade sätt ett tv program "Vad blir det för mat?" där de under detta avsnitt tillagat en god trerätters middag, så vi gjorde en kopia.

Här är våran mysiga kväll ute på verandan..


Förrätten: Crêpes med hollandaisessås, dill, räkor och västerbotten ost (Denna ådstakom jag faktiskt helt själv på egen hand , borde vara kökspoäng här ;)


Huvudrätt: ryggbiff med ungsbakadpotatis, kryddsmör och sallad 


Efterrätt: Hemmagjord Prinsesstårta






Min familj som ALLTID lyckas med kort


Pappa: - Nu regnar det i Huskvarna och kommer troligtvis hit snart ..

Så rätt så, därför sitter vi nu inne och kollar "morden i midsommer".. Lyckad dag helt enkelt !

Tack och hej för mig, nu ska jag kolla färdigt filmen och tagga inför att jobba imon, WIHU !
P & K




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback